Goed voor je bedrijf
Een ondernemer die denkt dat sponsoring vooral anderen helpt en verder alleen maar geld of goederen kost, heeft het mis. Want wie een passend sponsordoel kiest, kan daarvan ook zakelijk profiteren!
De voordelen op een rij:
Goodwill
Goodwill is een belangrijke meerwaarde voor een onderneming. Goodwill creëert een vriendelijk imago rondom je merk. Mensen hebben vaak een emotionele binding met een sporter, artiest of evenement. Door te sponsoren wordt je als ondernemer daarmee positief geassocieerd, waardoor je uiteindelijk ook kans maakt op het binnenhalen van meer klanten.
Naamsbekendheid
Sponsoring kan de naamsbekendheid van je bedrijf in een rap tempo vergroten.
De naam en logo van je bedrijf kunnen op allerlei plaatsen naar voren komen. Wie z’n sponsordoel goed uitkient, kan heel gericht aan goodwill en/of naamsbekendheid werken. Ga nooit zomaar op elk sponsorvoorstel in maar kijk naar het rendement dat je uit je investering wilt halen. Onderzoek waar jouw doelgroep zich bevindt en zorg dat daar jouw logo en naam te zien is. En leg alles vast in een degelijk sponsorcontract.
Klantenwerving
Door het sponsoren van een vereniging of evenement kan je ook nieuwe klanten aan je binden. Iemand die je kent, zal eerder jouw klant worden. Sponsoring geeft ook veel mogelijkheden tot netwerken. Een slimme ondernemer neemt potentiële of bestaande klanten mee naar een gesponsord evenement.